5 inzichten die zorgen voor een succesvolle digitale transformatie

Geschatte leestijd – 4 minuten.

Als eigenaar of bestuurder van een onderneming zoek je continu naar manieren om nog meer rendement te halen uit jouw bedrijf. Business Hacking is een beproefd concept. Het helpt om op een gestructureerde manier het bedrijf te laten groeien en een voorsprong te nemen op de concurrentie. 

Onze virtuele assistent Jonathan legt uit welke inzichten volgens Denis Doeland leiden tot een succesvolle digitale transformatie. Rustig nalezen van alle informatie kan ook. Download hier de gratis gids ‘Digitale Transformatie 2022’.

Voor het hacken van jouw business oftewel business hacking is het essentieel om data te analyseren en daar context in aan te brengen. Hierdoor valt te ontdekken hoe je voordeel creëert ten opzichte van de concurrentie in het digitale landschap, hoe je het meeste uit marketing-uitgaven en -inspanningen haalt en welke nieuwe verdienmodellen er ontwikkeld kunnen worden.

Ook zie je welke huidige verdienmodellen er geoptimaliseerd kunnen worden. Zo valt een hele industrie te ontwrichten. Anders gezegd: je kan er een business mee hacken. Ben jij benieuwd hoe business hacking werkt? Deze 5 inzichten zorgen voor een succesvolle digitale verandering.

Download hier de gratis gids ‘Digitale Transformatie 2022’

1 | De Digitale Reputatie Monitor

Het is belangrijk om te weten wat de concurrentie doet op social media. Immers vecht elk merk of organisatie voor aandacht op de tijdslijn van de fan of klant.

De Digitale Reputatie Monitor is een unieke index op basis van 4 metrics: post ritme, post interactie, betrokkenheid bij de posts en (echte) volgers groei.

Samen vormen de indices een compleet beeld hoe een organisatie of persoon scoort op een specifiek kanaal en/of alle kanalen bij elkaar.

De vier indices van de kanalen worden gecombineerd tot een index die de prestatie van de kanalen van organisatie weergeeft ten opzichte van zichzelf en het social media landschap met de concurrenten. Lees hier meer

2 | Het Digitale Volwassenheid Assessment

Om een digitale strategie succesvol te implementeren is het belangrijk om te leren waar de organisatie staat betreffende digitale kennis en kunde.

Het Digitale Volwassenheid Assessment is een uniek en beproefd assessment dat inzicht geeft over de status van de digitale volwassenheid van jouw organisatie.

Gekeken wordt naar 4 aspecten: verankering in het management, sturing door de organisatie, vergaren en gebruik van data en meetbare normen oftewel welke metrics worden ingezet. Lees hier meer

3 | De Business Acceleration Scan

Het hebben van een digitale strategie en een ecosysteem zal leiden tot een bepaalde stabiele basis van fans en klanten. Het uitbreiden van het digitale netwerk vergroot de kans op omzetgroei. En groei van omzet, levert bij goed management een gezonde winst op. Des te meer winst, des te meer waarde de organisatie genereert.

Met de Business Acceleration Scan worden data gecombineerd uit digitale kanalen, zoals social media, website en nieuwsbrief, met de informatie uit de verschillende winst- en verliesrekeningen.

Die informatie wordt gerelateerd aan verschillende waarderingsmodellen, zodat je inzicht krijgt in de actuele en potentiële bedrijfswaarde. Lees hier meer

4 | Het Business Acceleration Framework

Met de index van het Business Acceleration Framework meet je de prestatie van de gehele ‘digitale strategie’. De index, gebaseerd op de uitkomsten van de Business Acceleration Scan laat zien of jouw organisatie groeit. Het laat je zien of jouw strategie zijn vruchten afwerpt.

Het businessmodel, de content, de data, de organisatie, het internetecosysteem, de media en de verdienmodellen maken allen integraal deel uit van een digitale wereld waar de organisatie inmiddels onderdeel van is geworden. Hoe ziet het raamwerk voor jouw digitale strategie er uit?

Elke organisatie krijgt door dit unieke raamwerk direct inzicht in de prestatie van de 5 doelen. Waarde, reputatie, efficiëntie, versnelling en activatie van de primaire en secundaire verdienmodellen. Lees hier meer

5 | Het Content Impact Model

Het Content Impact Model is een structuur met 9 bouwstenen die onmisbaar zijn om een succesvolle content marketing-strategie te ontwikkelen die aansluit bij de doelen en doelstellingen van de organisatie.

Het model is de motor van het Business Acceleration Framework en zorgt voor het behalen van de doelstellingen die bij de 5 doelen uit het raamwerk horen.

Deze doelstellingen komen voort uit de Digitale Reputatie Monitor en de Business Acceleration Scan.De 9 bouwstenen helpen bij de succesvolle implementatie van de digitale strategie en vormen het sluitstuk van een succesvolle digitale transformatie. Lees hier meer

Wil je als bedrijf of organisatie inspiratie opdoen? Boek gerust een masterclass!

Onze virtuele assistent Jonathan legt de inhoud van de masterclass uit.
>> Kijk hier alle afleveringen van Trends In Business

  • Meer over het optimaliseren van jouw Digitaal Vermogen lezen? Download de digitale bundel van drie boeken ter waarde van 75.- Euro. Tijdelijk helemaal voor niets! Download ze hier …
  • Masterclass of workshop digitale transformatie boeken? Kijk dan hier …

Bekijk alle afleveringen van Live On Stage

Ben je ondernemer of werkzaam in sport, media en entertainment?
Geen KO oplopen tijdens de coronacrisis? Kijk naar Live On Stage!

Bekijk ook

Verbinding hebben met fans en bezoekers is essentieel voor het businessmodel van festivals en evenementen. Hoe je moet veranderen? Aan de hand van 5 doelen, 9 stappen en 12 analyses is het mogelijk duurzame relaties aan te leggen en het businessmodel veilig te stellen.
Op 16 april 2020 sprak ik tijdens Connecting The Dots. Het online event van Momice. Samen met Rutger Bremer en Robert Daverschot keek ik naar het Digitaal Vermogen en het groeien buiten je netwerk (Grow beyond your network) voor (B2B-)evenementen-organisatoren. In de keynote-sessie kwamen de volgende punten kwamen aan bod. Hier een samenvatting en transcript van de sessie in zes onderdelen.

Check ook

Boeken van Denis Doeland
De boeken van Denis Doeland zijn ook digitaal als bundel te downloaden
verkrijgbaar via scribd en issuu
De boeken van Denis Doeland zijn digitaal te lezen bij Scribd en Issuu
bestel de boeken van Denis Doeland bij Bol.com
Boeken van Denis Doeland zijn verkrijgbaar via bol.com
De boeken van Denis Doeland verkrijgbaar bij managementboek.nl
Boeken van Denis Doeland zijn verkrijgbaar via Managementboek

Geef een reactie