2022 EDITIE
VOOR BEDRIJVEN EN ORGANISATIES
DE HANDLEIDING DIE JE NIET ALLEEN TIJDENS EEN PANDEMIE NODIG HEBT
In de masterclass legt deNIS DOELAND (voormalig ID&T-er van het eerste uur) uit waarom de relatie met (potentiële) fans en klanten van levensbelang is voor individuen en organisaties en het uitgangspunt IS voor een optimale digitale transformatie.
Met voorbeelden van klanten uit sport, media en entertainment laat Denis Doeland zien hoe artiesten, influencers, schrijvers, sporters en organisaties de relatie met fans optimaliseren tot een duurzaam businessmodel en hun bedrijf significant meer waard maken.
OVER
Bij de digitale verandering zijn er twee uitgangspunten: het reduceren van de complexiteit en het realiseren van ‘de nieuwe eenvoud’.
Denis Doeland werkte 18 jaar bij ID&T en is één van de grondleggers van het bedrijf achter Mysteryland, Sensation en Thunderdome. Tegenwoordig is hij adviseur, consultant en strateeg bij tientallen organisaties op het gebied van data, intellectueel eigendom, social media, (digitale) strategie en waarde in sport, media en entertainment. Daarnaast is hij gastdocent voor verschillende Hogescholen en Universiteiten.
Denis schreef samen met Ger Hofstee het boek ‘vanAnaloognaarDigitaal.nu – De digitale verandering’. In 2015 publiceerde hij zijn eigen boek ‘EDM en de Digitale Wereld – Waarom dj’s en festivals moeten veranderen’. In zijn laatste boek ‘Digitaal Vermogen’ laat hij zien hoe organisaties hun kracht, macht en potentie aan de hand van data kunnen ontsluiten.
Wil je weten wat klanten en organisaties over Denis Doeland zeggen? Kijk dan hier …
INTRODUCTIE

De masterclass Digitaal Vermogen (de kracht, macht en potentie van elke organisatie) is een handleiding om je business te ‘hacken’.
Denis Doeland deelt tijdens de sessie inzichten om de bedrijfswaarde te vergroten, omzetten te verhogen en nieuwe verdienmodellen te ontwikkelen. Uitgangspunt hierbij is telkens de relatie-economie, een concept dat (net als de fan-relatie) ook uitgebreid aan bod komt in zijn artikelen en boeken.
uitdagingen
Organisaties, artiesten, sporters en influencers zullen, als ze hun activiteiten en vooruitzichten vormgeven, rekening moeten houden met de uitdagingen en risico’s die ze tegenkomen in de snel evoluerende digitale wereld. De praktijk leert dat organisaties met name tegen onderstaande uitdagingen aanlopen:
- het vermogen om de huidige (wereldwijde) fans en volgers te behouden, de fanbase verder op te bouwen en de betrokkenheid bij fans en volgers te vergroten via alle digitale kanalen;
- het vermogen om de inhoud die wordt aangeboden door de digitale kanalen te verbeteren en het abonneebestand te vergroten;
- het vermogen om effectief inkomsten te genereren uit interactie met de fans en volgers via de content die zij produceren;
- het vermogen om de content op een kosteneffectieve manier te ontwikkelen en de digitale kanalen rendabel en veilig te bedienen;
- het vermogen om nieuwe sponsors en/of adverteerders aan te trekken, bestaande sponsors en/of adverteerders te behouden en aan te tonen dat hun content waarde zullen leveren;
- het vermogen om nieuwe, zakelijke kansen voor de digitale kanalen te identificeren en te verzilveren;
- tot slot het vermogen om te concurreren met andere organisaties binnen en buiten de branche en met andere media als het aankomt op de aandacht van fans en volgers.
Je krijgt tijdens de sessie antwoorden en inzichten die je helpen bovenstaande uitdagingen aan te pakken.
“Met de theorie van Denis ben ik, samen met ons team, in staat om alles uit onze data te halen. Dit komt ten goede aan onze marketing, communicatie en verkoop. De theorie laat je zien waarom een optimale relatie met je fans van levensbelang is en hoe je dat bereikt. Digitaal Vermogen, laat je jouw business hacken, en hielp mij om elke dag een bijdrage te leveren aan de digitale carrière van Hardwell.”
Sebastien Lintz
(Digital director Hardwell)
Blog & Boek
De sessie wordt gegeven aan de hand van het blog en boek Digitaal Vermogen van Denis Doeland.
De meeste voorbeelden in de sessie gaan over bedrijven, artiesten of merken in de media- en entertainmentindustrie. Die voorbeelden zijn echter op allerlei industrieën van toepassing. De sessie is bedoeld voor individuen, bedrijfseigenaren, directeuren en iedereen en die verantwoordelijk is voor marketing, communicatie, business development, sales of innovatie binnen sport, media en entertainment.
Je wordt tijdens de sessie geïnspireerd door voorbeelden uit de sport-, media- en entertainmentbranche.
Voorbeelden van het blog en uit het boek komen uitgebreid aan bod. Balr., Kakhiel, Rumag, Hardwell, Armin Van Buuren, Dj Sam Feldt, Spinnin’ Records, ID&T, New York Times, NPO, Talpa, Voetbal International, Touzani, KLM, NRC, Neymar, Top Notch en Paradiso.
Leer tijdens de sessie van de voorbeelden en transformeer je naar een digitaal data gedreven en volwassen onderneming. Alleen zo bereik je de status van digitale volwassenheid die op termijn automatisch aangestuurd kan worden.
Aan de slag. Op naar de nieuwe eenvoud! Het digitaal vermogen.


Programma
1 | INTRODUCTIE IN DE DIGITALE WERELD
Waarom werkt de digitale wereld zoals hij werkt? In dit blok uitleg over websites, e-mail, apps, social media, messengers en hun data.
2 | BUSINESS ACCELERATION FRAMEWORK
In dit blok wordt een raamwerk gegeven dat aan de hand van 5 doelen de ultieme houvast geeft om voet aan de grond in de digitale wereld te krijgen en te versnellen.
3 | CONTENT IMPACT MODEL
Hoe krijg je jouw website, apps, social media en messengers aan de gang? In dit blok het model dat daarbij helpt.
4 | STAPPENPLAN EN TIJDSPLIJN
In dit blok zal een stappenplan worden behandeld hoe je tot een uitgekiende digitale strategie komt. De uitkomst een plan een haalbare tijdslijn voor jouw digitale strategie.
De sessie Digitaal Vermogen, de kracht, macht en potentie van elke organisatie, is een handleiding om je business te ‘hacken’. Denis heeft tijdens de sessie inzichten gedeeld om de bedrijfswaarde te vergroten, omzetten te verhogen en nieuwe verdienmodellen te ontwikkelen. Uitgangspunt hierbij was telkens de relatie-economie, een concept dat (net als de fanrelatie) ook uitgebreid aan bod komt in zijn nieuwe boek.
DJ Sam Feldt
IN DE MEDIA
uit het archief
WIL JE INSPIRATIE OPDOEN MET JOUW BEDRIJF OF ORGANISATIE?
MASTERCLASS BOEKEN
☝️ Nog niet! Ik wil eerst even alles lezen en zien over de masterclass. Ga hier naar boven …