Social Media en Internet Monitoring as a service

Binnen een merk, bedrijf of organisatie bestaat de behoefte om snel en kostenefficiënt betrouwbare managementinformatie te realiseren. Op basis van inzichten en ervaring ontwikkelt DDMCA structurele rapporten die de gewenste informatie bevatten. DDMCA start met de informatie die het meest cruciaal is. Stapsgewijs worden steeds meer gegevens aan de rapporten toegevoegd.

Het merk, het bedrijf of de organisatie heeft binnen enkele weken gegevens ter beschikking, zonder hoge investeringen en tegen lage operationele kosten. Hierdoor is een bedrijf of organisatie in staat om belangrijke business case snel te realiseren. Een bedrijf of organisatie is direct geholpen bij het beantwoorden van verdiepingsvragen. De periodieke levering van standaardrapporten kost het bedrijf of de organisatie geen tijd.

Conversatiestromen

Conversatiestromen op Twitter, Facebook, Hyves, YouTube, Flickr en nog vele andere netwerken vinden elke seconde van de dag plaats. Social Media, Fora, Blogs en Online Communities zijn de grootste kansen die men heeft om deel te nemen binnen een pool van gesprekken of conversaties die gaan over een merk, bedrijf of organisatie op het internet.

Deelnemen aan gesprekken of conversaties biedt de mogelijkheid de relatie met aanhangers, fans, volgers of klanten aan te gaan, uit te breiden en/of te verdiepen. Door te reageren op berichten of opmerkingen kan een merk, een bedrijf of een organisatie een sterke en (positieve) online aanwezigheid opbouwen. Maar hoe kun je dit nu allemaal precies ‘monitoren’ of beter gezegd in de gaten houden?

Social Media Monitoring speelt een grote rol te om aanhangers, fans, klanten of  key-influencers te identificeren en te herkennen. Goede gegevens (uit data of business intelligence) geven de meest populaire verhalen die de meeste aandacht van mensen trekken op de top sociale en internet-platforms weer. Deze gegevens kun je filteren en kunnen weer worden gebruikt om deel te nemen aan de conversatie. De gegevens geven bijvoorbeeld een inzicht in hoe mensen zich voelen ten opzichte van een merk, bedrijf of organisatie.

Gebruik

Maar wat kan een gewone of zakelijke gebruiker doen met gegevens en statistieken voor zijn toekomstige gebruik en inzet van de diverse online en/of Sociale Media kanalen?

Zijn de uitingen nu overwegend positief of negatief? Wie is vooral negatief of positief? Wie zou je extra support moeten geven om bijvoorbeeld negatieve buzz te reduceren en wie zou je wellicht pro-actief moeten benaderen op het moment dat er nieuws bekend wordt gemaakt zodat je extra positieve buzz krijgt.

Voor het optimaal bedrijven van Social Media Marketing oftewel Internet Marketing is het noodzakelijk dat je weet waar de Key-influencers (oftewel super-fan, super-promoter of super-ambassadeur) voor jouw merk, bedrijf of organisatie zitten. Welke fan, vriend, volger of blogger is een belangrijke bron voor jouw fans, vrienden, volgers of klanten? Op welke netwerken wordt er vaak over jouw merk, bedrijf of organisatie danwel producten of diensten wordt ‘gesproken’ of geschreven en door wie?

Top Level Monitoring Brand Portfolio

Monitoring as a service

Door de gegevens slim te kanaliseren, ongeacht het aantal eindgebruikers is DDMCA in staat haarfijne analyses te produceren. Vanuit een centraal platform, filtert zij moeiteloos relevante gegevens uit grote hoeveelheden informatie. DDMCA signaleert trends, maakt analyses en attendeert directie, management en medewerkers op recente ontwikkelingen via haar op maat gemaakte rapporten.

DDMCA geeft niet alleen inzicht en statistieken, maar denkt mee op strategisch niveau. Met de rapporten krijg je direct (strategische) inzichten, wordt de impact weergegeven en wordt informatie om te sturen gegenereerd. Hierdoor is jouw merk, bedrijf of organisatie in staat de online reputatie beter te beheren en te beheersen.

Tegen een vast bedrag per maand kan er een rapport en analyse worden gemaakt. Dit noemt DDMCA Social Media en Internet Monitoring as a service (SMAAS en IMAAS).

Meer weten? Neem gerust contact op.

Lees ook:

Video:


2 Reacties op “Social Media en Internet Monitoring as a service

  1. Pingback: Lijstje: Biermerken Top 10 | #lijstje | Doeland's Digitale Wereld·

  2. Pingback: Sentiment rondom Euro 2012 overwegend positief | #sentiment | Doeland's Digitale Wereld·

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s