De Business Acceleration Scan

Hoe voorspel je de toekomstige bedrijfswaarde van een organisatie?

Denis Doeland en Ernst Keyzer hebben een unieke methode ontwikkeld die je hierbij helpt. Met deze methode worden data gecombineerd uit digitale kanalen, zoals social media, website en nieuwsbrief, met de informatie uit de verschillende winst- en verliesrekeningen. Die informatie wordt gerelateerd aan verschillende waarderingsmodellen, zodat je inzicht krijgt in de actuele en potentiële bedrijfswaarde.

Zoek je naar een manier om de groei van de bedrijfswaarde te voorspellen? Of naar kansen om jouw marketing, netwerk, organisatie en verdienmodel(len) te optimaliseren?

De scan wordt uitgevoerd door onze zusteronderneming NXTLI.

Waarom de scan doen?

Organisaties verdiepen zich in hun (potentiële) bedrijfswaarde op het moment dat er een gedeeltelijke of gehele exit plaatsvindt of wanneer de onderneming een externe financiering nodig heeft. Door zo lang te wachten met een analyse van de bedrijfswaarde, laten organisaties kansen liggen.

De scan zorgt er voor dat organisaties sneller en beter sturen op de bedrijfswaarde die de organisatie wil bereiken. Tegen de tijd dat de organisatie een gedeeltelijke of gehele exit overweegt of wanneer de onderneming een externe financiering nodig heeft, staat de bedrijfswaarde zo goed als vast. De uitkomst van de scan is een rapport met adviezen en tips dat organisaties helpt te sturen op de verlangde bedrijfswaarde en andere doelstellingen als groei in omzet, grip op marketing- en communicatie-uitgaven en gecontroleerde groei van personeel- en kantoor-kosten.

Grip op jouw berdrijfswaarde

Krijg grip op jouw bedrijfswaarde en laat jouw netwerk groeien. Optimaliseer en versnel de verdienmodellen. Wordt efficiënter met de marketing- en communicatie-tijd en uitgaven. Dit rapport is het ideale sturingsmechanisme voor elke directeur of eigenaar van een organisatie!

Denis Doeland

Wat staat er in het rapport?

Je ontvangt een rapport met 3 nieuwe (financiële) doelwaarden voor de komende 3 jaar voor jouw organisatie.

  • In het rapport vind je 3 groeiscenario’s voor de komende 3 jaar voor de verschillende verdienmodellen en digitale kanalen die gekoppeld zijn aan de 3 nieuwe (financiële) doelwaarden;
  • In het rapport staan inzichten en adviezen, zodat je ontdekt hoe groot de organisatie gaat worden en hoeveel er kan worden geïnvesteerd in marketing en verkoop. Ook worden ratio’s gegeven voor marketing-efficiëntie en de omvang van de organisatie;
  • In het rapport worden 3 prognoses gegeven met de winst voor belasting die de organisatie kan maken.

Hoe werkt het proces?

Het tot stand brengen van het rapport is een iteratief proces. Eerst bouwen we het rapport, dan verfijnen en verbeteren we de inhoud van het rapport door de inzichten te toetsen met de opdrachtgever.

Door het iteratieve proces kunnen wij de inhoud van het rapport creëren, testen en herzien tot we tevreden zijn met het eindresultaat. Dan volgen de adviezen en tips. Je kunt het iteratieve proces zien als een methode van vallen en opstaan, die de uitkomst steeds dichter bij het definitieve rapport brengt. 

De doorlooptijd vanaf het moment van uploaden tot levering van het definitieve rapport is afhankelijk van de beschikbare informatie 4 tot 8 weken*.

Voorspelbare omzet en waarde

“Meet hoe iemand je organisatie leert kennen, welke informatie hij of zij nodig heeft en of iemand zich tot klant en zelfs ambassadeur ontpopt. Pas dan wordt marketing meetbaar, effectief en dus schaalbaar. Uiteindelijk krijg je daarmee voorspelbare omzet. Dat heeft een positieve impact op je bedrijfswaardering.”

Ernst Keyzer

💡 Interessant? Denis Doeland helpt je met het aanleveren van jouw cijfers en data. Het uploaden neemt nog geen 10 minuten in beslag! ✌️ Heb je nog geen financieel overzicht voor gemaakt? Gebruik dan dit template of gebruik eerst de winst- en verliesgenerator en upload dan het overzicht dat door ons is verschaft.

☝️ Let op! Om de scan goed te kunnen uitvoeren hebben we het financieel overzicht van en de jaarrekeningen van de voorgaande jaren nodig.
✌️ Tevens vragen we je om wat social media, website en nieuwsbrief data. Aantal fans, volgers, gebruikers en abonnees. Zorg dat je deze bij de hand hebt!

De volgende gegevens zullen worden geüpload.

Financiële gegevens

  • Jaarrekening 2019 (mag in concept als niet gedeponeerd)
  • Jaarrekening 2020 (mag in concept als niet gedeponeerd)
  • Jaarrekening 2021 (mag in concept als niet gedeponeerd)
  • Jaarrekening 2022 (mag in concept als niet gedeponeerd)
  • Winst en Verlies overzicht eerste halfjaar 2023.
  • Verwachting/begroting tweede halfjaar 2023.

Social Media cijfers | Website cijfers | E-Mail cijfers

  • Facebook volgers per 31/12/2020 | 31/12/2021 | 31/12/2022 | Huidige stand
  • Instagram volgers per 31/12/2020 | 31/12/2021 | 31/12/2022 | Huidige stand
  • Twitter volgers per 31/12/2020 | 31/12/2021 | 31/12/2022 | Huidige stand
  • YouTube subscribers per 31/12/2020 | 31/12/2021 | 31/12/2022 | Huidige stand
  • TikTok volgers per 31/12/2020 | 31/12/2021 | 31/12/2022 | Huidige stand
  • Website unieke bezoekers per 31/12/2020 | 31/12/2021 | 31/12/2022 | Huidige stand
  • Email unieke e-mailadressen (opt in/niet opt in) per 31/12/2020 | 31/12/2021 | 31/12/2022 | Huidige stand

☝️Alles lezen op deze pagina? Ga hier naar boven

Klanten die de scan deden

Klanten die de Business Acceleration Scan deden
Meer dan 50 bedrijven hebben inmiddels de scan gedaan