EDM en de Digitale Wereld

In de digitale cultuur is de aandacht van en de relatie met de (toekomstige) fan of klant de belangrijkste (economische) waarde geworden. Het entertainmentbedrijf dat de beste plek en de sterkste relaties in het internetecosysteem weet te verwerven, zal het meest succesvol worden en verstevigt daardoor het bestaansrecht. Het personaliseren van de relatie met de fan is daarbij de heilige graal.

Digitale wereld

De digitale wereld is een ecosysteem met daarbinnen duizenden ecosystemen van gemeenschappen die online verbonden zijn. Het is gevormd door eindgebruikers (klanten en fans), distributeurs, ontwikkelaars en leveranciers. Zij gebruiken elkaars sterke punten en versterken elkaar om samen waarde te creëren. Dit is de basis van de digitale economie, waar de hedendaagse entertainmentindustrie – en daarmee de dance- of EDM-industrie met haar dj’s, evenementen en festivals – integraal onderdeel van uitmaakt. De entertainmentindustrie verandert langzamerhand van een analoog naar een digitaal gedreven industrie. Ze gaat van analoog naar digitaal.

Het internet loopt door alle lagen van organisaties binnen de entertainmentindustrie heen. Het vormt een vloeibaar geheel dat bijna elke discipline van een dj of organisator van een evenement of festival raakt. Om verandering in gang te zetten, de transitie van analoog naar digitaal, dien je je te verdiepen in de digitale wereld en haar keten. Gebruikmaken van de juiste statistieken en het volgen van ontwikkelingen in de wereld van apparaten, infrastructuur en processoren, zijn een vereiste voor de basis van een gedegen digitale strategie in de alsmaar groeiende digitale wereld die een uiterst revolutionair karakter heeft.

Digitale cultuur

In de digitale cultuur is de aandacht van en de relatie met de (toekomstige) fan of klant de belangrijkste (economische) waarde geworden. De organisatie die de beste plek en de sterkste relaties in het internetecosysteem weet te verwerven, zal het meest succesvol worden en verstevigt daardoor het bestaansrecht. Zonder deze relaties zullen dj’s of organisatoren op termijn niet overleven en ter ziele gaan. Het personaliseren van de relatie met de fan is de heilige graal. ‘EDM en de Digitale Wereld’ gaat dieper in op de manier waarop organisaties rondom dj’s, evenementen en festivals een directe en persoonlijke relatie met hun fans kunnen realiseren.

De inhoud van deze uitgave helpt je om verbanden binnen de digitale keten op te sporen en leert je hoe je hiermee om kunt gaan. Het doel is het aanpassen van de bedrijfsvoering en het ontwikkelen van producten en diensten die beter aansluiten bij de behoeften van de fan eenvoudiger te laten verlopen. Leer aan de hand van handige inzichten en tips die worden beschreven in deze uitgave succesvol te worden binnen het internetecosysteem.

Kijk het boek in

Bekijk hier ook de website van

>> EDMENDEDIGITALEWERELD

Prefer the English boook or website?

>> EDMANDTHEDIGITALDOMAIN

Wil je het boek downloaden?

Download eBook

Liever een hardcopy? Bestel hem hier …

bestel de boeken van Denis Doeland bij Bol.com
de boeken van Denis Doeland verkrijgbaar bij managementboek.nl