Leuk leesvoer voor iedereen die zich bezighoud in de muziekindustrie met Social Media Marketing.

#D2W

Het kopen van volgers en vrienden voor de sociale netwerken is een hot topic. Zeker bij DJ’s nu de verkiezing van de DJ Mag Top 100 aan de gang is. Inmiddels zijn er tools die metingen doen naar het aantal actieve, inactieve en nep-accounts bij Twitter bijvoorbeeld. StatusPeople is zo’n tool. Hoe is het met de Top 10 DJ’s van Link2party en Rankingz van vandaag op basis van deze tool?

De Top 10 DJ's op basis van het aantal nep-volgers en kwalitatieve volgers

Hoe werkt het?
StatusPeople neemt een dataset van de gegevens van volgers van een Twitter-account. Tot 500 records, afhankelijk van hoe ‘populair’ iemand is en beoordelen ze deze dataset tegen een aantal eenvoudige spamcriteria.

Op zeer basaal niveau hebben spamaccounts de neiging dat weinig of geen volgers tweets plaatsen. De spamaccounts hebben de neiging om veel andere accounts te volgen.

Hoe nauwkeurig is het?
Voor degenen met ongeveer 10.000 volgers is StatusPeople van mening dat hun tool een zeer nauwkeurig inzicht…

View original post 429 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s