Achtergrond: De financiële waarde van data van artiesten | #achtergrond

#D2W

Wat beweegt de groep mensen die een artiest, DJ of voetballer volgt op Facebook, Twitter of Youtube? Welke kledingmerken zijn populair binnen de groep die een bepaalde artiest, DJ of voetballer volgt? Door de inhoud of interessedata van de sociale media kanalen te verzamelen, te analyseren en te groeperen, ontstaan marketingprofielen. Wat is de financiële waarde van deze profielen?

Volgers van artiesten “praten” met elkaar. Niet alleen in de kroeg, maar ook op het internet binnen bepaalde netwerken die daarvoor beschikbaar wordt gesteld. Ze chatten, tweeten, bloggen over auto’s, telefoons, muziek, films, energie, duurzaamheid, horloges, scooters, etc..

‘Wanneer een artiest fans verzameld en de profielen van zijn volgers zijn meer dan voorheen bekend, kan doelgerichte marketing worden toegepast. Een mobiele aanbieder van telefonie zoals Vodafone zal afhankelijk van de doelgroep en kennis over die doelgroep wel of niet breed willen adverteren. Breed adverteren door Vodafone zal gewenst zijn wanneer het publiek…

View original post 793 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s