#D2W

Eerder is er in de serie ‘The valuation of data’ al naar de waarde gekeken van DJ’s en Nederlandse voetballers. In de zoektocht door DDMCA naar een nieuw verdienmodel voor de contentindustrie komen ditmaal de festivals en evenementen aan bod.

DDMCA heeft gekeken naar de waarde van festivals en evenementen. In het lijstje dat morgen tijdens een lezing op de Fontys Hogeschool in Tilburg wordt gepresenteerd zullen onder andere Tomorrowland, Ultra Music Festival, Electric Daisy Carnival, Glastonbury, Sensation, Mysteryland, I Love Techno en Exit Festival aan bod komen.

Door geavanceerd en zorgvuldig gebruik te maken van Social Media netwerken, waarbij nieuwe en digitale marketingprofielen uit deze data kunnen worden gecreëerd, stellen DDMCA en P.I.M. vast dat de waarde van festivals en evenementen toenemen die dit zorgvuldig georganiseerd en geborgd hebben.

DDMCA in samenwerking met P.I.M heeft een definitie opgesteld bij haar in ontwikkeling zijnde waarderingsmodel*.

“Waardecreatie door Social Media betreft…

View original post 236 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s