Uitgelicht: Het belang van goede monitoring

#D2W

In de White Paper ‘Social Media Monitoring’ van 3sixtyfive komt het volgende naar voren aangaande ‘social listening’. Afhankelijk van de fase waar een bedrijf, organisatie of merk zich in bevindt en eventuele urgentie kan een organisatie verschillende ‘luister’ houdingen aannemen. In de meest simpele vorm komt dit neer op 3 basishoudingen: passief, actief en pro-actief.

Het real-time karakter van de sociale kanalen betekent dat alle groepen en/of afdelingen binnen een bedrijf of organisatie die ‘luisteren’ fungeren als een ecosysteem zoals te lezen valt in ‘vanAnaloognaarDigitaal.nu‘. Elke afdeling dient te luisteren naar verschillende signalen. Een marketeer zal willen weten welk deel van het gesprek gaat over het merk, een product manager kan de inzichten gebruiken als bron voor nieuwe ideeën voor bestaande en/of toekomstige producten en een communicatie-medewerker zal de ‘tone of voice’ willen begrijpen. Luisteren kan op verschillende wijzen en voor verschillende doeleinden worden gebruikt.

View original post 390 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s