Column: De mogelijkheden van de virtuele wereld

#D2W

Hoe organisatoren zich een weg banen door het digitale labyrint

De entertainmentindustrie is sterk veranderd met de komst van digitale middelen. Door ‘always connected’ te zijn, kunnen organisatoren van festivals en evenementen meer dan ooit een directe relatie met fans en klanten onderhouden.

Websites, online campagnes en social media vormen de meest flexibele, effectieve en schaalbare manier om deze relaties te ontwikkelen. Dit vereist wel een continue aanwezigheid in alle relevante kanalen. Daarom is het van wezenlijk belang voor organisatoren van festivals en andere evenementen om een goede digitale strategie te hebben om de mogelijkheden die het internet biedt zoveel mogelijk te benutten.

Digitale wetten en regels

In de digitale wereld gelden andere (economische) wetten en regels. Het is te vergelijken met een leenstelsel. Sociale platformen als Facebook, Google en Twitter geven onbeperkt (gratis) toegang tot hun diensten en in ruil daarvoor krijgen zij inzicht in onze gegevens en ons…

View original post 293 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s