Achtergrond: Datastrategie opzetten is een evenwichtsoefening

#D2W

De meeste organisaties in de entertainmentindustrie verzamelen op enige manier al erg lang allerlei gegevens. Ze hebben ondertussen – zonder dat ze daar erg in hebben – grote databanken aangelegd. Deze gegevens worden echter nog onvoldoende gebruikt. Nog veel tijd en energie moet worden geïnvesteerd in het maken van keuzes op basis van de reeds beschikbare tools, infrastructuur en aanwezige data. Pas als dat goed staat kun je weer de volgende stap maken, een datastrategie is daarbij onontbeerlijk en biedt uiteindelijk meer dan wanneer verschillende technologische tools worden geïmplementeerd zonder enige visie. Daarnaast ontbreekt de juiste aansturing om tot een dergelijke strategie te komen.

Gebruik maken van data in de bestaande operationele processen wordt op dit moment complexer gemaakt dan echt nodig is. Hierdoor treden vertragingen op of worden projecten on hold gezet. Je bent het best gediend met stapsgewijze verbeteringen aan de reeds bestaande en aanwezige bronnen van informatievoorziening…

View original post 827 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s