Achtergrond: We zitten niet in de entertainmentindustrie, maar in de tech-industrie.

#D2W

Tijdens Eurosonic Noorderslag 2016 gaf ik een interview aan Fast Moving Targets. Onderstaand een korte samenvatting van het interview.

Data is een terrein waar een groot deel van de Nederlandse muziekindustrie – maar ook de internationale – nog onvoldoende mee doet. Op dit moment laat men veel kansen liggen. Met uitzondering van de dance-industrie: “Dat zijn de mensen die ermee zijn opgegroeid sinds 2000. Daarom begrijpen ze beter waar ze mee bezig zijn en het belang van digitaal.”

“Ik bezoek regelmatig muziekbedrijven. Die versturen bijvoorbeeld allemaal een zelfde type nieuwsbrief: iedereen krijgt dezelfde Spotify of Soundcloud link. Dat is onzin. Niet iedereen wil hetzelfde en dat kun je al afleiden uit het gedrag van fans.” Door bij te houden waar mensen op klikken, via social media kanalen hun interesses te volgen of welke nieuwsbrief ze openen, kun je ze informatie op maat bieden. Veel van deze bedrijven beginnen met data…

View original post 143 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s