Achtergrond: Wat organisaties kunnen leren van Starbucks

#D2W

In hetFinancieele Dagblad van 9 juni wordt de alarmklok geluid: er zijn nog te veel CEO’s die wel roepen dat ze willen innoveren maar uiteindelijk de organisatie niet steunen als die de digitale transformatie vorm wil geven. Een van de eerste bedrijven dat (succesvol) een CDO aanstelde was Starbucks, in 2009. Wat kunnen andere CEO’s leren van Starbucks?

Niet toe aan digitalisering

‘De radicale beslissing om een ‘Chief Digital Officer’ positie te creëren zal binnenkort worden gekopieerd door de grootste merken’, voorspelde Adam Brotman zo’n acht jaar geleden. Daar bleek de CDO van Starbucks ontegenzeggelijk gelijk in te hebben. Maar digitale leiders komen nog te vaak niet toe aan de digitaliseringsslag die bedrijven moeten maken.

Dat heeft twee redenen. De CEO houdt zich bijvoorbeeld eventjes bezig met de digitale transformatie, maar richt zich daarna alweer snel op de traditionele business – omdat daar nou eenmaal het geld vandaan…

View original post 462 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s