Uitgelicht: Het matchen van merken en artiesten

#D2W

Veel intermedairs werken met een artist profile, waarbij op detailniveau wordt gekeken naar kernwaarden, doelgroep, USP’s, distributie en communicatie rondom een artiest. Dit model vertegenwoordigt volgens hen het DNA van een artiest, welke zij vervolgens matchen met het DNA van merken of organisaties. Op deze manier claimen zij vrij nauwkeurig te kunnen zoeken naar goede matches. Deze methode lijkt zijn beste tijd gehad te hebben in het digitale tijdperk.

Veel mensen profileren zich tegenwoordig online via sociale netwerken zoals Twitter en Facebook. Ook steeds meer merken en artiesten maken een online profiel aan, om op deze manier mee te gaan met de tijd. Bij de merken en artiesten scoort het profileren ook redelijk hoog, maar gebruiken zij sociale media toch vooral om eigen content te publiceren. Merken willen hun product of dienst verkopen aan klanten en artiesten bieden hun muziek en optredens aan. Beiden vinden het publiceren van content…

View original post 426 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s