Column: De DJ en zijn data

#D2W

Informatie of data uit een fanbase halen is niet het meest sexy onderdeel om bij stil te staan. Op het eerste gezicht is dit artikel daarom misschien wel het minst aantrekkelijk om te lezen, maar wel de belangrijkste uit deze reeks van columns.

Persoonlijk contact met klanten en fans en luisteren naar wat zij willen is waar het tegenwoordig in de marketing om gaat. Gelukkig is dit niet moeilijk te realiseren. Gegevens hoeven tegenwoordig niet meer gekocht te worden bij bijvoorbeeld databrokers, mensen die tegen betaling data verzamelen. Je kunt gemakkelijk zelf aan de slag met bijvoorbeeld ‘sociale opt-in’: het via mails of smsjes op grote schaal opvragen en vastleggen van gegevens, uiteraard met toestemming van de fan of klant. De waarde hiervan voor jou als dj, organisatie of merk is enorm. Vier redenen waarom een dj deze data moet willen hebben:

1. De manier van marketing bedrijven veranderd

Alleen…

View original post 532 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s