Column: Het vacuüm van de muziekindustrie (deel 3)

#D2W

Sinds de ontwikkeling van het internet begin jaren 90 zijn diensten niet langer het exclusieve domein van multinationals. Op internet kan iedereen met een idee en toewijding een dienst zoals een winkel beginnen en succesvol maken. Innovatie op dit gebied is een prachtige mix van individuen, start-ups, overheden en grote bedrijven. Een opmerkelijk effect van internet is dat het al bijna twee decennia leidt tot nieuwe businessmodellen waarbij vrager en aanbieder elkaar op platforms steeds beter rechtstreeks weten te vinden. De muziekindustrie heeft deze transformerende kracht keihard aan den lijve ondervonden. Met een beetje breedbandverbinding eind jaren 90 hoef je als muziekliefhebber allang niet meer naar de winkel om je muziek te halen. Vele nieuwe muziekdiensten maken hun entree en veranderen het landschap.

De implementatie van internet en social media in het huidige businessmodel is geen hype meer: de omarming van internet en sociale kanalen en de verregaande impact op alle…

View original post 511 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s