Data: Fan verlies, engagement en interactie bij top DJ’s

#D2W

Vorige week en de week kon je al lezen over fan verlies op Facebook bij DJ’s en Nederlandse Dance festivals. In aanloop naar de nieuwe EDM Monitor, als opvolger van de EDM Monitor 2013, die dit jaar nog zal verschijnen voeren DDMCA en Rankingz onderzoek naar de verschillende DJ’s en sociale netwerken die zij gebruiken. Alvast uitgelicht 6 DJ’s op Facebook. Onderstaand vindt je alvast een voorproefje met grafieken over het aantal fans, fan-groei, engagement en interactie.

DJs and fan engagement and interaction on Facebook.001DJs and fan engagement and interaction on Facebook.002DJs and fan engagement and interaction on Facebook.003DJs and fan engagement and interaction on Facebook.004DJs and fan engagement and interaction on Facebook.005

De opschoningsactie van Facebook wordt voor de meeste DJ’s akelig goed zichtbaar, waarmee je je kunt afvragen of er wel zorgvuldig omgegaan wordt met de community. Alles duidt er op dat het hebben van een groot aantal fans in plaats van een kwalitatief goede fanbase de prioriteit heeft gehad voor de meeste DJ’s.

David Guetta verloor tijdens de opschoonactie ruim 3 miljoen ‘page likes’ die overigens nu voorbij lijkt te zijn. Ook…

View original post 92 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s