Column: Dubieuze vrienden maken dubieuze data

#D2W

Facebook is vorig jaar Oktober begonnen het netwerk op te schonen van twijfelachtige’ fans. Maar denk je dat bedrijven, organisaties en merken dan nu ook eindelijk het belang van echte relaties met fans beginnen te begrijpen? Bedrijven, organisaties en merken zijn nog steeds bereid om hun reputatie, integriteit, ethiek, vertrouwen en daarmee de relatie met fans en klanten op het spel te zetten voor een paar honderd of een paar duizend ‘dubieuze’ fans op Facebook of Twitter.

Heb je ooit gekeken naar een Facebook-pagina van een organisatie, die plotseling heel hard groeide? Wanneer je dergelijke Facebook-pagina’s bekijkt, zie je dat ze in zeer korte tijd duizenden fans hebben verkregen. In eerste instantie denk je misschien dat deze organisaties echt weten hoe ze het spel moeten spelen. Dat ze echt bezig zijn met het opbouwen van een community. Echter, wanneer je een en ander goed gaat controleren zul je zien dat de…

View original post 860 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s