Column: Zieltjes winnen voor de DJ Mag Top 100

#D2W

Voor Our House schrijf ik twee wekelijks een gastcolumn. In de eerste bijdrage stond ik stil bij de werking en invloed van de DJ Mag Top 100, waarvoor de Grote Lobby net weer is gestart. Mijn visie: ‘Zorg voor een betere, verantwoorde mix van digitale bewijsstukken’.

Het stemmen voor de meest besproken muziekranglijst is weer begonnen. En het debat in de dance-industrie komt meteen weer op gang. Menig dj – van wie nu al bekend is dat ze niet meer mee kunnen, kijkende naar hun prestaties op de social media – maakt zich zorgen over zijn of haar positie. Het winnen van zieltjes is weer los.

Hitlijsten zijn al decennia lang belangrijk in de muziekindustrie. Door sommigen worden ze zelfs gezien als de ruggengraat van de scene, want zonder de hitlijst is niet duidelijk hoe het gesteld is met de populariteit van een liedje. Een belangrijke zaak, zo blijkt.

Hits inkopen?

Niet heel lang geleden…

View original post 750 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s