Achtergrond: 16 excuses waarom organisaties niet digitaal transformeren

#D2W

Wanneer je het totale systeem van interactie van de digitale wereld niet erkent ben je eigenlijk maar wat aan het doen en in veel gevallen water naar de zee aan het dragen of komt het water door de dijk heen. Als je zomaar wat doet, ben je letterlijk een soort Hansje Brinker, die met zijn vingers in de dijk wil voorkomen dat het land onder water komt te staan.Welke excuses hebben organisaties om niet te veranderen?

Excuses

Heden ten dage is het zonneklaar; organisaties hebben allerlei redenen om niet te investeren in een digitale strategie of digitale transformatie:

  • Het is schadelijk voor de productiviteit (geen tijd);
  • We hebben geen idee waar het naar toe gaat;
  • We worden al overspoeld met informatie;
  • Wat online wordt besproken is erg oppervlakkig (geen toegevoegde waarde);
  • We hebben wel wat beters te doen, we doen het al goed;
  • We hebben hier niet de tijd…

View original post 383 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s