Achtergrond: Bedrijfswaardering in de digitale wereld

#D2W

Pim van Berkel is financieel specialist. Samen met Denis Doeland werkt hij aan een waarderingsmodel voor het nieuwe digitale businessmodel van een organisatie. In deze gastpost een update van de stand van zaken.

Bedrijfswaarde

Wat genereert nu eigenlijk echte bedrijfswaarde? En in hoeverre heeft de digitalisering daar invloed op? Bedrijfswaarde ontstaat wanneer klanten, management en personeel succesvol samenwerken. Ten eerste ontstaat er dan groei. Groeien hoeft per definitie niet altijd winstgevend te zijn. Bij een adequate beheersing van de kosten ontstaat er winstgevende groei en dat zal de waarde van een organisatie verhogen.

Deze winstgroei is makkelijk te volgen in de winst- en verliesrekening. De motor van de organisatie.  Het hebben van een digitale strategie en een ecosysteem zal leiden tot een bepaalde stabiele basis van fans en klanten. Het uitbreiden van het digitale netwerk vergroot de kans op omzetgroei. En groei van omzet, levert bij goed management een gezonde…

View original post 868 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s