Achtergrond: Digitaal vermogen nieuw speerpunt

#D2W

Elke organisatie die met sites actief op het web aanwezig is, apps en online stores bouwt en social media kanalen aanmaakt is per definitie een virtueel sociaal netwerk waar digitaal vermogen in opgesloten zit. Digitaal vermogen ontstaat uit de context van data van gestructureerde en ongestructureerde bronnen die opgesloten zit in interne en externe netwerken. Door deze data te verzamelen, op te slaan en om te vormen tot bruikbare informatie kun je marketing, communicatie en verkoopprocessen sturen en optimaliseren.

Digitaal ecosysteem

Het digitaal vermogen kent 5 pijlers. Deze pijlers zijn onderdeel van de bedrijfswaarde van een organisatie.

  1. Brand equity (merkwaarde)
  2. Brand reputation performance (merkreputatie)
  3. Marketing efficiency (efficientie)
  4. Brand (merk) acceleratie
  5. Brand (merk) activatie.

De lange termijn waarde van een gezond virtueel sociaal netwerk – een eigen digitaal ecosysteem binnen het gehele digitale ecosysteem – van een organisatie wordt voornamelijk bepaald door de waarde van de klantrelaties. Klantrelaties tussen klant…

View original post 280 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s