Achtergrond: Hardwell zet chatbot in voor versterken relatie met fans

#D2W

Gisteravond tijdens de Facebook F8 Developer conference werd duidelijk dat de opmars van bots op het Facebook-platform in volle gang is. Inmiddels zijn er zo’n 100.000 bots aanwezig in het netwerk. Afgelopen week publiceerde Adformatie een gastpost die ik schreef. Wat kunnen organisaties leren aan de hand van een voorbeeld van de implementatie van een conversational interface bij een Nederlandse top dj Hardwell?

Facebook Bot F8 Developer Conference Hardwell Klik op de foto om de video te bekijken

Bots

Chatbots – kortweg bots genoemd – zijn al een tijdje aanwezig. Nu Facebook organisaties in staat stelt om geautomatiseerde customer support en interactieve ervaringen te leveren door middel van bots via Messenger zullen bots overal in het netwerk opduiken.

In de digitale cultuur is de relatie met de fan (als we het hebben over dj’s) of klant (organisaties) de belangrijkste (economische) waarde. Het personaliseren van de relatie met de fan is voor dj’s de heilige graal. Feitelijk geldt hetzelfde…

View original post 947 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s