Achtergrond: Faillissement Schoenenreus was voorteken

Hadden we een vooruitziende blik. Blokker sluit 100 winkels. Lees ons artikel over V&D, Schoenenreus en Aktiesport.

#D2W

In 2013 kwam de uitgave ‘vanAnaloognaarDigitaal.nu‘ die ik met Ger Hofstee schreef uit. De ondertitel van ons boek was ‘de digitale veradering’. Hoofdstuk 11 ging destijds over het succes van de online schoenenwinkels en het effect op fysieke winkels. In dit hoofdstuk werd dieper ingegaan op de winkelketen Schoenenreus en online verkoop. Wat hadden V&D, Aktiesport en Perry Sport van Schoenenreus kunnen leren? Wat kunnen festivals leren van V&D? Enkele passages uit het hoofdstuk komen terug in deze post.

Fysieke winkels

Momenteel wordt 7 tot 8 procent van de schoenen online aangeschaft. Dat percentage zal tegen 2015 toenemen tot 20 procent. Uit onderzoek van ING blijkt dat in 2020 zelfs een op de drie paar schoenen online wordt gekocht. De online schoenenverkoop gaat de komende jaren ten koste van de verkoop in winkels en zal leiden tot een herschikking van marktverhoudingen.

Gevestigde schoenenwinkels zien de online voordelen en…

View original post 850 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s