Geschatte leestijd – 3 minuten.
Business-hacker Denis Doeland roept bedrijven op om data op te nemen in hun bedrijfsbalans. In zijn nieuwe boek Digitaal Vermogen, de kracht, macht en potentie van elke organisatie legt de voormalig ID&T-er uit waarom de relatie met klanten en fans van levensbelang is voor bedrijven en artiesten. DJ’s Sam Feldt en Hardwell maken al gebruik van zijn theorie, die waarde toekent aan het potentieel van hun fanbase. Andere cases uit het boek betreffen onder meer The New York Times, Talpa en Armin van Buuren.
Dj’s Hardwell en Sam Feldt gebruiken theorie Doeland voor inzicht in fanrelatie
“De theorie van Denis helpt ons om alles uit onze data te halen,” aldus Sebastien Lintz, digital director van het team van DJ Hardwell. “Dit komt ten goede aan onze marketing, communicatie en verkoop. Doeland weet als geen ander waarom een optimale relatie met je fans van levensbelang is en hoe je dat bereikt. Zijn ideeën helpen ons nog elke dag om een bijdrage te leveren aan de digitale carrière van Hardwell.”
DJ Sam Feldt sluit zich daarbij aan: “We zijn aan de gang gegaan met het gedachtengoed van Denis. Het Business Acceleration Framework laat zien waar je als DJ of organisatie staat en waar de digitale transformatie je kan brengen. Doeland’s boek is een handleiding die jouw innovaties laat slagen en de juiste omstandigheden voor een digitale transformatie schept.”
Nieuwe manier van waarderen
Doeland pleit in Digitaal Vermogen, de kracht, macht en potentie voor een nieuwe methode waarop bedrijven gewaardeerd worden. Doordat de relatie met fans en klanten een indicatie is voor toekomstige kasstromen en nieuwe verdienmodellen hoort deze data een plek op de balans te krijgen. Deze vorm van goodwill (toekomstige, nog niet contant gemaakte kasstromen) is wat Doeland het Digitaal Vermogen noemt.
Over Digitaal Vermogen
Digitaal Vermogen, de kracht, macht en potentie van elke organisatie, is geschreven als handleiding om je business te ‘hacken’. Doeland wil de lezer helpen om bedrijfswaarde te vergroten, omzetten te verhogen en nieuwe verdienmodellen te ontwikkelen. Uitgangspunt hierbij is telkens de relatie-economie, een concept dat (net als de fanrelatie) uitgebreid aan bod komt in het boek.
De meeste voorbeelden in Digitaal Vermogen gaan over bedrijven, artiesten of merken in de sport-, media- en entertainmentindustrie, maar zijn vaak op allerlei industrieën van toepassing. Het boek is geschreven voor bedrijfseigenaren, directeuren en iedereen die verantwoordelijk is voor marketing, business development, verkoop of innovatie binnen een organisatie, merk of festival. Zie voor meer informatie: digitaalvermogen.nu.
Over Denis Doeland
Denis Doeland (Utrecht, 1971) startte de eerste muziekactiviteiten van ID&T en hield zich bezig met de exploitatie van intellectueel eigendom en de online-activiteiten van ID&T, Q-Dance en Sensation. Met zijn adviesbureau DDMCA helpt hij organisaties digitaal transformeren. Doeland is gastdocent bij diverse hogescholen en geeft gastcolleges aan verschillende universiteiten. Hij blogt voor blogs als Emerce, Marketingfacts, Adformatie, LiveScope, Sportnext, Digital Economics, Fast Moving Targets, Fanfiber, True en DJ Mag.
nice one i like it