Achtergrond: Online streamingmarkt nog lang niet volwassen

#D2W

De online streamingmarkt lijkt al redelijk verdeeld. Met Spotify aan kop. Maar schijn bedriegt. Ook in eigen land loopt men al warm.

Toegang tot online muziekcontent is cruciaal voor de fanbase van een artiest. Initiatieven als Napster Kazaa, LimeWire, maar ook RapidShare en Megaupload plaveiden hiervoor de weg. En wisten gebruikers het gevoel te geven dat deze diensten dé plek waren voor hetgeen ze zochten. Dat terwijl ze slechts toegang verschaften.

Doordat het bezitten van fysieke producten en downloads steeds minder relevant is, neemt de vraag er naar af. En dalen de opbrengsten het afgelopen jaar met ruim twee procent. De afname is nog sterker bij downloadinitiatieven als Apples iTunes; tussen de 5 en 25 procent ten opzichte van vorig jaar. Aldus navraag onder Nederlandse muziekleveranciers. Ondertussen explodeert de streamingmarkt wereldwijd, met maar liefst 51,3 procent.

The Voice of…

Muziekdienst Spotify lijkt hierrvan het meest te profiteren met zo’n 12,5…

View original post 291 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s