Krijg inzicht in de kracht, macht en potentie van jouw organisatie!
Om aan de slag te kunnen met de digitale verandering is het van belang om te beseffen dat deze verandering uit drie fundamentele kernelementen bestaat.
- Kracht: het kwantificeerbare deel van het eigen ecosysteem over tijd.
- Macht: de kunde om doelen en doelstellingen te realiseren.
- Potentie: het in geld uitdrukken van het digitale bezit van een onderneming.
Bij de verandering zijn er twee uitgangspunten: het reduceren van de complexiteit en het realiseren van ‘de nieuwe eenvoud’. Leer door de onderstaande stappen te nemen het digitale vermogen van jouw organisatie optimaal te benutten …
Digitale transformatie en zijn definitie
De verandering die een onderneming ondergaat, waar binnen bestuurders of bedrijfseigenaren waarde willen creëren door de inzet van het digitale ecosysteem, waarbij op basis van vastgestelde doelen in stappen door analyses en de voortvloeiende inzichten optimalisatie van de organisatie en het analoge en digitale vermogen wordt bereikt.
Denis Doeland (2017)
Context in data leidt to bedrijfswaarde
Met bovenstaande definitie in het achterhoofd is het tijd om de volgende stappen op weg naar digitale volwassenheid te nemen. We starten met het koppelen van informatie. Fans x Funnels x Ambities + KPI’s x Business Plan + P&L x Waarderingsmethoden uit het onderstaande overzicht zorgen voor het winnende plan van aanpak en de context in data die leidt tot bedrijfswaarde.
In 3 stappen een succesvol plan van aanpak
Om een succesvolle strategie uit te schrijven zijn de juiste definities en inzichten nodig. Net zoals het in lijn brengen van alle data, social media en andere digitale tools die door de organisatie worden gebruikt. Alleen zo kom je tot de basis van een gedegen digitale strategie. Het uitgangspunt hierbij is de volgende: de aandacht van en de relatie met de (toekomstige) fan of klant is de belangrijkste (economische) waarde.
Hoe start je? Welke 3 stappen moet de organisatie nemen?
- Stel de kracht van jouw organisatie in het digitale landschap vast! Kijk naar de plek van jouw organisatie in het digitale landschap. Hoe doe je het ten opzichte van de concurrentie?
- Stel vervolgens de macht (of kunde) van jouw organisatie vast! Wat is de status van de digitale volwassenheid van de organisatie?
- Stel tenslotte de potentie vast! Relateer je business case en/of winst- en verliesrekening aan de (digitale) strategie. |Koppel de data van jouw website en social media kanalen aan de winst- en verliesrekening. Hoe ziet het (digitale) groeipad van de organisatie eruit?
Nog niet overtuigd? Kijk dan hier welke klanten, opdrachtgevers en projecten die deze stappen hebben gebruikt voor hun digitale groei … Heb je een vraag? Stel hem gerust via Whatsapp …
Direct aan de slag
Het digitale volwassenheid assessment, de digitale reputatie monitor en de business acceleration scan verschaffen de juiste inzichten voor de implementatie en uitrol van de transformatie. Zo ziet de Business Acceleration Roadmap eruit …

Het is tijd om de stappen te zetten naar een succesvoile digitale strategie! Begin met stap 1, wanneer je klaar bent met invullen vervolg dan met stap 2. En tot slot wanneer je alles hebt ingevuld in de tweede stap ga je naar stap 3.
Voorbeelden van de rapportage
















Kijk ook naar de aflevering Digitale Transformatie van Trends In Business
>> Meer over het optimaliseren van jouw Digitaal Vermogen lezen? Download de digitale bundel van drie boeken ter waarde van 75.- Euro. Tijdelijk helemaal voor niets! Download ze hier …
>> Masterclass of workshop digitale transformatie boeken? Kijk dan hier …
Bekijk alle afleveringen van Live On Stage
Geen KO oplopen tijdens de coronacrisis? Kijk naar Live On Stage!